rss

Saturday, January 16, 2010

Facebook off from my life!


Assalamualaikum wbt dan salam sejahtera semua,

Hari ini, dari detik ini, suatu perkataan yang tersangatlah popular, 'FACEBOOK' sudah tidak lagi menggangguku lagi..hehe. Kenapa??? Kerana aku telah menDELETEnya dari kamus hidupku..hehe. There some reason why i am did that! Yang jelasnya perkara ini telah lama berlegar dalam ingatanku sejak sekian lama, maybe in past few days ago. Pada tangal inilah aku mengambil peluang membuang FACEBOOK dalam hidupku. Proses penDELETEan ini akan terus berlangsung bagi socian web yang lain. Rasanya sudah tiba masanya sesearang menjadi lebih matang dan memikirkan masa depan dan membiarkan perkara sampingan dibias ke tepi. Walaupun aku rasa menyesal jugak menDEACTIVEkan akaun FB tapi orang kata benda ini boleh diRECYCLE berbanding dengan hidup kita yang hanya sekali. Masa yang telah berlalu tidak akan berulang lagi tetapi akaun FB yang telah diDELETE boleh dibuat baru.. right???hehe (actually mengarut je semua tu, ada sebab lain actually..huhu)

Kadang kala manusia akan merasa bersalah atas apa yang telah berlaku sebelum ini dan cuba untuk membetulkan keadaan dengan bertangungjawab ke atas apa yang telah terjadi sebelum ini. Namun adakala untuk membetulkan kembali keadaan yan telah parah mengambil masa yang agak lama. Dan kesempatan yang lama itu telah di GRAB oleh orang lain. Walaupun kerapkali hati merasakan perlunya penanggungjawaban terhadap sesuatu perkara tetapi perkara yang jelas telah berlalu dan perkara yang kabur kini sudah jernih. seseorang manusia tidak akan sedar akan kehilangan sesuatu hinggalah dia telah kehilangan sesuatu itu. walau kekadang orang kerap kerap merasa dipermainkan dan tertipu namun percayalah seseorang tidak akan sesekali mempermainkan hati dan perasaan orang lain tanpa sesuatu sebab yang jelas dan musabab.

Gadis:Saya benci awak 4ver!!! saya takkan maafkan awak sampai mati!
Boy: Janganla camtu, kalau ada jodoh tak kemana...
Gadis: Saya xcaro, saya takkan maafkan awak selamanya!!!
Boy: Awak berubahlah, masa muda nela.. sedangkan nabi ampunkan umat, takkan awk xbley maafkan saya?
Gadis: Saya peduli ape?? Pergi mampusla...
Boy: ...

Walaupun kekadang percakapn yang dicakapkan oleh gadis itu agak kasar namun ianya hanya bersifat sementara. namun kesan sampinan daripanya amatlah teruk dan seseorang gadis itu sanggup melakukan sesuatu yang unpredictable oleh sesiapa sahaja. Kekadang walaupun dalam keadaan terdesak sekalipun janganlah mendendami kerana bila kita dalam marah, setiap perkara dilakukan bersandarkan nafsu semata-mata. Tika itu, akal yang waraslah yang menjadi benteng. Berubahlak kerana masih banyak ruang dan masa dalam menjadi insan yang berguna walaupun diri sendiri tidak terjaga namun sesuanguhnya sekurang-kurangnya menasihati adalah sebahagian daripada tuntutan sebagai sesama Islam.

Eh..eh, kenapa aku cakap sedemikian eh???
Q:What going on Haffiz? Who is you talking about? ist about yourself???hehe
HAY~urm, i dont know. Maybe la..huhu

Q:Then who is gadis itu?
HAY~adalah.. sebenarnya aku tidak mahu dia lari daripada prinsip hidup dia. dia baik tetapi kebaikannya telah disalah erti oleh orang lain.

Q:What is your current status with that gadis?
HAY~haha..i dont know.. for me, she is too nice to me. i felt guilty to her. now, i`m trying to fix this situation, but i`m just too late. her and me just friend..maybe?

Q:Seem like you already give up?
HAY~i`m not give up la just dont want bothering in her life. maybe someday i`ll fix it. but not now. My heart got thousand of puzzle and i need time to solve it.. too much question you asking me. enough, i dont want reveal my personnal matter.

Q:Ok, last question, are you feel regret for what has happen in your life?
HAY~sometimes i feel that. but we need to colour our life. its a challenge that will maku us more mature. we should believe in QADA and QADAR...

hehe..macam-macam la mengarut malam-malam ni..
tapi yang penting FB da tiada... next will come..
oklah, da pukul 3pagi da ni, time to sleep..hehe
ASSALAMUALAIKUM WBT dan SALAM SEJAHTERA~


As I mature I've learned that you cannot make
someone love you. All you can do is
stalk them and hope they panic and give in...