rss

Friday, February 26, 2010

Salam Maulidur Rasul


Danial

Assalamualaikum wbt dan salam sejahtera...
tanggal 26 Februari 2010 bersamaan hari Jumaat,
hari Keputeraan Nabi kita, Nabi Muhammad SAW...
hampir setiap negeri mengadakan perarakan MaulidurRasul, tapi ada juga yang kontroversi kerana tidak mahu berarak. sepatutnya hal ini tidak perlu ditimbulkan kerana sudah menjadi tradisi di negara ini kenapa ada orang yang mahu mempersoalkannya lagi??? paling tidak kita dapat menunjukkan kebesaran junjungan besar Nabi Muhammad SAW. dah nama kita ni negara Islam, so salah satu caranya nak menunjukkan negara kita ini melalui perarakan tadi la. inilah kebimbangan kita terhadap segelintir pemimpin di negara kita. bila dunia akhir zaman, dan pemimpin bukan islam dilantik untuk memegang jawatan tertinggi di sesetengah negeri maka hasilnya islam itu kelamaan akan terpinggir. lupakan saja sesetengah pemimpin islam yang lantang bersuara mempertahankan pemimpin bukan islam. sekarang orang main politik bukan sebab menegakkan islam tapi main islam untuk menegakkan politik. dan hasilnya kita boleh tengok di negara kita sekarang. lulusan al-azhar ke, mesir k tiada beza dengan universiti biasa. semua yang main politik untuk lonjak ke atas. semua yang main politik untuk jawatan,nama,harta. penggunaan islam diperkudakan untuk kepentingan. cakap berapi-rapi tapi hasil takde. ini bukanlah nak tuju kepada sesapa tapi nak menjelaskan bahawa jangan memilih berdasarkan islam pada pangkal nama, logo, da nsebagainya tapi pilihlah yang membawa kepada kebahagian dunia dan akhirat.
( eh apiz pon xdaftar ngundi ag neyh. gane kiro neh!hahha)

itulah luahan hatiku terhadap scenario pada masa ini di Malaysia. kenapa kita pelru bersengketa? bergaduh sesama muslim semata mencapai kepentingan diri. yang rugi orang islam juga. jadi bersatulah berpadulah bertarekatlah...

haritu, aku dah delete Fb yang lama. adala masalah sedikit malas nak cerita sebab malu..haha. xdala, sebenarnya too many friends la. sb 2 delete dala semua member xknl plak. yang baru ne lebih grand sedkit..ecece. kak long, ngah sumer da ade fb so nampka canggih giler la seket. tunggu buat in a relationship with nga sesape je lagi(haha..opss xley gtaw ag).

then, another wekeend yg boring da datang. boring giler. duk wat lepak semak samun je lam umah neh. memang feel stupid giler la(ngutuk diri sndri).

sebenarnya, malas gile nak uptade blog ne xtaw nape. letih kot, 2,3 ari ne letih aje maklmla orang single kan..aha.
nak nikah lambat ag. puah da duk sore neh. tunggu kumpul pitis 10ribu pastu nak pegi pinang anak ore. xcaro gewe ore ko sape sebab kito nak nikoh nga anak ore bia ore tu xse pon asal mak dio kene. k gano..haha
(ngarot da...)

okla adios dulu
salam
Love is for those who care
hate is for those who hate